Friday, June 20, 2014

Floria Putrajaya 2014 Part 1

Assalamualaikum, seperti yang dijanjikan aku up entry untuk Floria Putrajaya 2014 ni. Oppss ada part 1 disitu maknanya aku akan ada sambungan dia. Bila nak sambung tu aku doa-doa takder la halangan nya. Aku up entry Floria dulu sebab Floria ni masih lagi berlangsung buat masa ni. So kira masih panas, kalau yang pernah baca entry pendahuluan dulu, macam still terfikir cantik ke tidak si Begonia ni meh la aku tunjuk suasana dia. Suasana ok aku ulang suasana, sebab ofkos la akan penuh gambar selfie aku dan Ida. Meh aku bagi alasan kenapa sebab orang adalah ramai, so aku malas nak tunggu orang clear baru snap kan, dari aku snap ada gambar orang baik aku snap gambar kami.

Ok2 aku gerak gi Floria 2014 ni petang lepas asar. Kira ok la sebab aku nak elakkan panas sebab risau pulak panas-panas ada pulak aku migrain kan. Maybe sebab aku pergi malam tu yang ramai orang, kalau malam nak jalan best la tak panas, tapi nak ambik gambar kekangan la sikit sebab kita kan takder DSLR.

So pengumuman sekali lagi, sapa yang nak pergi FLORIA PUTRAJAYA 2014, masih lagi sempat dari 14 Jun 2014 hingga 22 Jun 2014. Moh la kita memeriahkan Visit Malaysia 2014 ni.





Ada yang terkejut tak?
Ada tak?
Yes ini betul, tahun ni kena bayar.
Dewasa = RM3.00, Kanak-kanak (7-12 thn) = RM 1.00
Masa aku pergi macam ehh biar betul kena bayar, takpelah bayar dulu. Kita masuk dulu.
Lepas tu baru fikir kenapa kena bayar.
Korang tengok la gambar dulu, lepas tu rasa patut tak bayar.
Insyaallah aku akan pergi lagi sekali maybe ahad ni bawak adik-adik aku pulak.
So nantikan versi siang pulak!!





Pembukaan dengan gambar Ida. Belakang tu feed arnab.
Kena bayar. So kita jalan-jalan jer la.





Cantik sangat gambar-gambar dia.
Dan juga binaan yang ada pun memang memuaskan hati.




The Begonia.
Cantik.











Haa kan dah start selfie.
Korang tengokla sampai muntah.
hahaha















Korang abaikan la sekejap siang, sekejap malam.
Aku kejar masa sangat sekarang, korang faham-faham la.
Aku dah bagitahu tadi kan aku pergi lepas asar sampai malam.
Hehehe aku mintak maaf yer masa amat mencemburui I.







Haa tengok, aku nak tunjuk air panjut kat bawah tu tapi sebab malam kan.
Limit sangat gambar, tapi aku bersyukur jer at least ada jugak gambar kenangan.
nanti aku pergi versi siang aku ambik gambar pemandangan nanti.









Floria 2014





Ok secara ringkas, tahun ni berkonsepkan taman. 
Yang aku tengok ada beberapa negeri yang ada taman masing-masing ni contoh Terengganu.
Sama jugak taman untuk badan berkanun.





Dalam Taman Terengganu. Cantik je design dia.
Nampak tak, ramai kan??













Yang berjuntai tu lampu. Canti ni kalau letak kat bilik.


















Ni konsep LOVE.
kat taman sapa aku tak ingat dah





Ni cantik, tiang kat belakang tu dibuat dari plastik.
Bukan plastik keras, tapi plastik yang jenis kalau korang gi pasar dia isi barag dalam tu.
Kreatif kan.









Gatal tangan nak buat macam tu.









Lukisan kat dinding ni memang kreatif gila!!





Makin penat pegang makin nampak pulak batang monopod nih.
Ishh spoil pulak





Ni gatal la konon nak ambik gambar dengan Masjid Sultan Mizan.
Takpelah kita layankan aje.













Ni kira berlatar belakang kan jambatan pulak.
Hahaha. Malam kan cantik jer lampu dia.





Ni aku tak tahu nama apa.
Tapi banyak gila dia pacak. 
tak boleh nak ambik gambar kat situ, ada pagar.
Ko lompat jer pagar kang ada pak guard tiup wisel.





Nampak Ida situ?















Ni Taman milik Alam Flora.
Serius kreatif. Dalam huruf tu adalah penutup botol.
Dalam-dalam semua barang recycle.
Memang terbaik!!!










Tengok!! Tempat letak kusyen dia daripada BESI ok!!
memang terbaik, langsir daripada botol.





Tengok bidai dia, botol sahaja tapi menarik!!










Ni pun sama. Taman lain ni.
Kreatif. Ko pandang ko rasa apa?
Ni adalah BOTOL!!!
gila kreatif dorang buat ni.
Sebab tu nak masuk kena bayar.
Kira bayar Idea dorang. Itu aku punya tanggapan la.




Cantik!!!





Hanya ini sebenarnya. Hanya dia color bontot botol tu.






























Yes!! sampai sini dulu. Aku siapkan entry ni memang terkejar-kejar takut basi dan kebetulan masa aku memang sangat la limited. 
Yang tu aku nak buat satu entry khas. Tunggu yer!!
Sebab nak suruh korang pun pergi.
Sambungan dia korang tunggu yer.
Insyaallah esok!!


Ok salam semua, jumpa Floria Putrajaya 2014 Part 2 ok?


Salam





No comments:

Post a Comment