Sunday, January 3, 2010

pendas 25.12.09...


salam
lama jugak eh aku xbercerita kat blog
sekarang bukan alasan busy yang aku pakai
tapi mood berblog hilang
disebabkan kata2 seorang TEMAN

disebabkan itu banyak la entry yang tergendala
huhuhu
disebabkan ada yang kata aku gembira gi pendas
so meh sini tengok
kegembiraan aku disana
huhuhu

***huhuhu pedas..panas..maaf yer***

25/12/09 kan cuti so rancang gi pendas
bertolak lebih kurang kul 9.45 pg
sampai jeti kg ladang kul 10.30 pg klu xsilap
so carila bot nak tumpang nak seberang
apa lagi haffiz menjalankan tugasnya
rupa2 nya bot bak memang aa kat situ
sebab bak beli makanan klu xsilap

so jom naik bot seberang balik umah

jom tengok gambar



air surut masa kami sampai
pemandangan masih sama macam masa pergi dulu
tiada apa yang berubah
dah kata baru 2minggu lepas program kan
hehehe



restoran nelayan
tempat pertama kami makan semasa tiba di kg ladang
semasa KHIDMASRA dulu



da naik bot
bak(baju merah), eddie(cap merah) n nofuz

lelaki lagi sorang(ijal).


lihatlah
GEMBIRA kan aku bila naik bot
hahaha


sampai2 jer umah macam biasa, wat cam umah sendiri, bagi salam semua jumpa mak, salam+peluk2, mak tanya la datang ngan apa semua. ala macam biasala nama pun mak kan. mestila tanya semua tu. sampai2 jumpa daniel n yaya jer. yang lain xder keje kata mak. kak lisa pun keje.

jom tengok gambar lagi


daniel



haa ni ikan yang bak bekalkan masa antar kami
banyak kan
macam2 jenis ada
nampak jer macam sikit tapi banyak tu
xterlarat nak siang ikan


macam biasala xpernah tengok ikan besar2
banyak macam ni
jadi jakun la kejap
hahaha

ikan pari tu
besar ko


ketam bulan
first time kot tengok
hahaha


ni ikan buntal klu xsilap
semua ikan aku pegang ko
hahaha


pemandangan belakang rumah
indah
dan menenangkan


ini dah second day kat pendas
besar kan ikan tu
mak cakap ikan mayong
klu xsilap aku la
ke aku yang lupa
memang besar
aku angkat pun fuhhh, berat weii..


haa..tengok besar tu


gambar kat bawah ni gambar last aku snap before bateri fon flat. alkisah nyer aku tengok burung ni da lama. masa datang program hari tu. tapi baru datang kan, segan la mintak nak gi tengok dekat2. so tengok je la jauh2. jadi da alang2 datang kali ke-2 ni apa lagi tunjuk la muka xmalu sikit. gi rumah sebelah tengok dari dekat.

hari ni jugak la kak intan, kak faiah, yon n ain datang umah. tapi gambar diorang xder la pulak. huhuhu. rugi la pulak.

haa
ni la burung helang nyer
first time tengok dari dekat
tapi xdekat sangat
takut wei
tiba2 burung tu terbang kang sape nak jawab
hohoho


hari ketiga non ado la gambar nya. tambah2 pulak umah bak xder elktrik. so macam mana nak charge kan. huhu. sabar je la.

so anak2 bak semua aku da kenal kecuali abang yang sulung. tunggula ada peluang insyaallah ketemu jua. baru aku perasan aku xamik pun gambar kak lisa, abg ghafi, kak manja n kak zai. so xdapat la nak kenal. nanti la lain kali la.

itu sajer kisah ku di pendas 25.12.09-27.12.09

sekian..

:-)


No comments:

Post a Comment