Thursday, September 11, 2014

Ekspo Halal Terbesar 2014 (Halfest 2014)

Salam, wahh baik kan aku minggu ni. Hari-hari menyajikan entry khas untuk anda yang sudi menjenguk blog aku ni. Terima Kasih banyak-banyak semua. Hari ahad ari tu aku dan Ida pergi Halfest 2014. Tahun ni Halfest dibawakan oleh CIMB Islamic. Tujuan utama pergi sebab teringin nak pergi sebab ni kira first time la. Semua teringin aku ni kan, takpe sendiri teringin sendiri tunaikan tak payah nak susah kan orang. (**erkk rasanya susahkan Ida kot kena menemani aku kemana saja..heheh..tapi awak suka kan??)

Halfest 2014 berlangsung dari 3 Sept -7 Sept 2014 di MIECC Seri Kembangan. Ala dekat dengan MINES tu. Semua orang tahu kot. Macam biasa la kalau event besar macam ni of course orang ramai, then bila orang ramai aku punya mindset memang kena pergi awal. Pergi awal tak pe jangan pergi lambat pastu sangkut dalam jem. Itu aku tak suka. So kira okla pukul 9 pagi gerak dari rumah sampai lebih kurang kul 9.30 pagi. Jalan lengang lagi, parking ko boleh pilih nak parking mana. Pilih sesuka hati tanpa gangguan.



Tengok tak ramai lagi orang masa ni







Kereta pun boleh bilang lagi banyak mana






Selamat datang ke Halfest 2014










Nampak kan lengang
Orang tak ramai lagi yang datang






Hall ABC, Level 1
Naik tangga saja la tingkat 1 saja kan.





Dah naik atas, awal lagi kan.
Kita tengok tempat menarik dulu, apa lagi "U sengih I snap la" hahaha






Kosong lagi kan.
So jom la kita isi borang pelawat sesenang hatinya.






Jom isi borang







Happy dia dah lama tak isi borang ke??






Halal website





Dah isi beratur sini ambik sticker pelawat.
Tapi awal lagi kan jomla kita pergi tangkap gambar kat tempat lain.






Susun atur pameran
Korang zoom pun belum tentu dapat baca.
Aku malas nak zoom dekat sangat.






The activities the whole programme






Hari yang aku pergi punya aktiviti






Selain makanan ada jugak baju-baju muslimin dan muslimat.
Ada jugak jubah, tubah, cantik-cantik tapi aku tak beli pun.
Bukan Test aku agaknya mahal-mahal ni.






Instagram @halfest_malaysia
#HALFEST2014
#HALAL
#hijabsterfest
#KKLW
#CIMBISLAMIC
#MARA
#JAKIM
#MINES
#MIECC










Us






Dah puas hati bergambar kan jom la beratur
dah agak ramai yang datang masa ni












Dah dapat sticker kan
Jom masuk











Macam-macam ada.
Yang ni aku beli










Ready made steak






















Giant ball nama aku bagi. Nama sebenar dia aku tak pasti.
Maafkan saya pemilik biscuit ball ni.
Serius aku tak ingat nama dia.





Sedapnya
1 ball = RM6





Manisan
menarik tapi aku tak beli pun
Aku bukan suka pun











Tujuan aku ambik gambar ni sebab aku bengang dengan orang yang hulur flyers ni kat aku.
Ayat dia "Ambikla dik, kalau tak ambik maknanya awak TAK ADA NIAT nak pergi haji"
masa dengar ni aku cam apasal la ko boleh cakap camtu.
Aku memang geram jer dengar sebab cam boleh ko assume orang macam tu??
senangnya ko judge orang. tapi sebab ko dah tua malas aku nak bertekak.
Aku ambik jer. 
Ada kot rasanya kawan-kawan aku yang ejen Etiqa ni, boleh tak bagi penerangan sikit kat aku apa kaitan nya pelan ni dengan niat aku nak pergi Mekah?????
Opss aku dah terEMO. maaf!!






Dapat tengok Chef Adu masak live






Tadi aku zoom, ni dari jauh.





Dari atas





Meriah, macam produk ada dijual
Yang pasti semua HALAL










Terima Kasih jumpa lagi next year
Set the date.
Insyaallah panjang umur murah rezeki jumpa lagi.




Sebelum balik posing dulu







Alhamdulillah lebih kurang pukul 12.30 tengah hari kami dah settle round, dah kenyang tester.
Jomla kita balik, ada tempat lain lagi yang kita nak pergi.
Alhamdulillah pergi awal, masa aku keluar jem nya sampai ke stesen komuter serdang.
Tempat masuk parking ke MIECC pun dah tutup sebab penuh.
So pengajarannya sapa yang pergi tempat yang ramai orang ni boleh la pergi awal pagi.
Insyaallah aman senjahtera hati kita.





No comments:

Post a Comment