Monday, September 8, 2014

Family Day Spectrum Part 1

Assalamualaikum semua, selamat pagi, selamat bekerja. Semua pun Monday blues kot. Takpe-takpe bukan kamu sorang saja, aku pun sama. Ok pengumuman, ini entry fresh a.k.a tidak basi (**erkk statement berani. hehehe). Alhamdulillah buat pertama kalinya terlaksana jugak family day ofis aku ni. Walaupun adhoc punya perancangan, tapi alhamdulillah dengan izinNYA aktiviti ni berjalan lancar. Lambat daripada masa yang dirancangkan tu adalah normal. hikhik.

Ok ni hanya part 1 ok sebab aku nak asingkan preparation dan jugak hari berlangsung. Kenapa nak asingkan of course sebab gambar adalah sangat banyak. Aku nak letak semua kat sini. Biar korang muntah hijau tengok gambar-gambar kami semua.

Ok aku ditugaskan prepare hamper untuk semua peserta yang akan main sukaneka nanti.So aku on jerla, bila lagi kan nak menyumbang tenaga dan idea. Asal berkaitan dengan makanan kan of course aku on saja.




Sotong, salah satu menu untuk bbq.
Actually ni safuan kena buat tapi of course la kena la tolong kan since dia pun tolong aku dan ida gi beli barang.
So aku dengan hati yang tulus ikhlas (**sila muntah) memang nak tolongla.
Kira membalas jasa safuan, kalau tak tolong mau terberak safuan nak settle kan 3kilo sotong and 4 kilo udang.






The prawn






Dah siap basuh semua letak garam dan kunyit settle.
Korang bayangkan Ida sorang yang basuh ni semua.
Hebat gila dapat basuh sotong 3 kilo, udang 4 kilo.
Aku memang salute la dengan Ida, aku tolong siang udang ngan sotong jer.
Tu pun dah lenguh gila kot pinggang aku.







Sotong dan kepala






Dah siap letak garam dan kunyit apa lagi.
Jom la kita cucuk dia.
Korang bayangkan esok nak drive gi PD lagi, malam tu buat semua ni settle 1.30 pagi.
Gila kental la kan kami buat semua ni.







Dah settle bab sotong dan udang.
Yang tu aku buat malam sabtu.
Yang part hamper ni aku dan ida settlekan petang sabtu balik keje tu.
Barang-barang nak letak dalam hamper.
Sila abaikan tisu dapur, pampers n rak pinggan (itu aku punya).






Kenyang la korang dapat jajan banyak-banyak ni.

















Ok dah settle isi semua barang dalam paper bag ni.
Kira adilla semua dapat cuma amount barang dalam bag tu yang lain.
















Meriah semuanya.






Spectrumlab Family Day 2014
Ni baju kami, so wait for next entry yer.


Salam sayang semua.




No comments:

Post a Comment