Tuesday, September 16, 2014

Kentang Putar

Ehem-ehem. Tengok tajuk memang terkejut kan. Kalau mak aku baca ni lagi nangis terharu anak dia masak. Erkk boleh diketegori sebagai masak ke? Ikut lah apa pun yang penting aku rajin ke dapur memang terharu la ma tengok kan. Hehehe. 

Simple sangat jer pun, rebus then mix. Siap makan.
Senang yang amat. Tapi ok la sebab aku bukan pandai masak pun.
Nak buat ni pun sebab tengok kat FB orang duk share.
So teringin la jugak kan.



Kupas kentang, hiris kecik sebab nak bagi cepat empuk then rebus.
Dah empuk letak black paper





Putar pakai mixer.
Tambah butter, susu segar.
Mix la sampai gebus.






Ok siap
Buat gravy black paper makan.
Tapi aku malas nak ambik gambar dah.






So ini hasilnya
Sedap dan menawan hati




p/s: teruja tak kakak-kakakku tengok aku buat ni. Pandai kan I. hikhikhik

No comments:

Post a Comment