Thursday, October 29, 2009

adakah untukku???

+++salam semua+++
++tadi tengah2 aku duk belek2 buku2 lama yang da nak abis guna++
+++tiba2 aku terjumpa lak catatan ni++
++so macam xboleh baca da+++
+++sebab tulis nyer ngan pensil++
+++so selagi nampak ni nak la aku letak kat sini++
++tapi korang jangan salah paham pulak++
++bukan aku yang mencipta nyer++
+++dia hanya mencatat di dalam buku ku++
+++aku hanya pemilik buku itu++
++nukilan itu hasil tangan orang lain++


+++so kepada tuannya++
++kalau anda ternampak nukilan ini++
++izinkan dan halalkan yer++
++aku pun xtahu la tuannya ingat ke x dia pernah tulis ni++
+++aku pun xtahu maksud nyer++
++masa aku salin ni+++
++nak jugak la aku paham kan++
++tapi masalahnyer aku xberjiwa seni++
xpaham la aku
hehehe


(aku xtahula ape maksud yang dia nak bagitahu aku atau ape ang tengah dialami masa tuan punya nukilan ni rasa masa tu)

jangan bermain dengan api
kelak terbakar jari sendiri
biar hati menyepi
agar bahagia menyinar hati

biar masa tentukan segala
menyulam restu kasih dan mesra
agar cinta berputik bangga
hingga hayat bertatih nada

walau hayat ku singkat
walau nafas ku sesak
akan ku gagahkan melangkah
ke pentas dunia akan ku jajah

sehening pagi embun menyinsing
sesuci pagi mentari hati
hingga hayat akan ku lindung
pada mu akan ku kasih

malam
bagai luahan hati ku
gelap malam mendamai ku
hingga hanyut dibuai mimpi

kedamaian itu
tidak mampu aku gambarkan
kerna damai itu
hanya dalam hatiku

itu sajer...ader lagi kat bawak tu..tapi da xpaham...so kepada tuannya adakah anda masih mengingati nya???kalau anda tahu itu hasil nukilan anda...sila lah terangkan maksud tersirat nya....:-)

No comments:

Post a Comment