Tuesday, December 16, 2014

IOI City Mall Putrajaya



IOI City Mall Putrajaya dah mula beroperasi since awal November 2014 tapi lepas sebulan baru aku berpeluang nak pergi tengok apa yang ada. Lagipun masa dalam pembinaan lagi aku memang teringin nak tengok apa yang ada dalam IOI City Mall ni since aku lalu tepi highway tu tengok mak aii besarnya. Tak pasti ranking keberapa terbesar tapi aku dengar-dengar macam tu lah. Malas pulak aku nak pergi google info since internet ni pun asyik disconnect je.. arghh!!

Sebelum pergi of course aku akan buka website dia nak tengok apa yang menarik kan. Tapi masa aku buka tu tak banyak info yang aku dapat. Yang aku tahu ada Parkson, ada Tesco. So alang-alang adik-adik aku ada kat sini, so apa lagi redah jer la pergi. Sampai sana baru kita tengok apa yang ada. Baru kita fikir kita nak buat apa.





Masyaallah ramai gilerr orang. Maybe ramai sangat sebab hujung minggu, sebab baru gaji, sebab mall baru buka so parking masih free dan banyak sale. Banyak sebab kan, tapi biasalah kan nama pun shopping mall mestilah ramai. Tapi still ada kedai yang belum buka, food court pun belum buka juga. Tapi kedai makan lain banyak la, macam-macam kedai makan ada. Menarik la kalau ada yang teringin mencuba benda baru. Lagi satu aku tengok banyak kedai makanan korea, aku tengok jer la. Tak masuk pun, hehehe





See ramai kan!!





Dah December kan so mana-mana korang pergi memang akan jumpa decoration Krismas la kan.
Ok la tu cantik jugak.







Dorang tak nak pun ambik gambar tapi macam biasa kena paksa dengan aku.
Dorang kan pemalu.
Hahaha.. Dasar kakak kejam.






Christmas Tree disana- sini










Ni ibarat salji di pergunungan aku rasa.
Ke salah?
tappi betul dah aku rasa.






Ramai kan??






Bergambar kat cermin toilet adalah normal.
:)






Kami






Dah penat jalan-jalan macam biasa la lapar.
Jom la kita makan pizza
Nama nya tempat baru, pekerja pun baru kot. 
So as usual servis lambat, kelam kabut, tunggu lama baru datang ambik order.
Tapi still boleh accept la sebab tempat baru kan.










Keseluruhan IOI City Mall ni bagi aku ok la cuma sepanjang ko berjalan utara ke selatan memang susah sangat nak cari kerusi, ke tak der langsung sebab aku pun tak ingat. Yang aku tahu aku tak jumap pun kerusi nak duduk. Memang penat la kaki ko menapak nak cari kerusi. Tapi baru lagi kan mungkin masih dalam proses penambahbaikan, so kita bagi peluang dulu. Agak-agak tak puas hati korang pergi la tempat lain. Banyak choice kan :)

Owh sebelum terlupa, IOI City Mall pun ada ice skating, so korang yang memang suka skating bolehla try kat IOI City Mall pulak!!



Opening Hours IOI City Mall Putrajaya 
10.00 am- 10.00 pm





No comments:

Post a Comment