Friday, December 5, 2014

Safi Balqis White Trilogy 2 in 1

Salam semua. Rindu aku kan?? ok takpe meh aku mengubati kerinduan korang. Seingat aku sepanjang aku ada blog tak pernah kot aku review pasal pencuci muka yang aku pakai kan. Kali ni aku nak blogkan sebab aku rasa pelik sangat masa pakai dan aku terpaksa google sebab nak tahu sebab dia yang pelik tu. So meh la aku pulak share apa yang aku rasa pelik.

Nak dijadikan cerita aku dah bosan pakai pencuci muka nivea so alang-alang dah habis aku pun ajakla Ida gi Guardian. Kira cun la dapat gaji pencuci muka habis, so jomla kita gi tengok apa yang berkenan di hati. So tengok-tengok aku nampak pencuci muka ni " Safi Balqis White Trilogy 2 in 1". 2 in 1 sebab pencuci + toner. Kira ko pakai ni tak payah pakai toner. Berkenan dah masa ni. Tambah pulak botolnya cantik. Memang betul la packaging jadikan peranan nak menarik perhatian pengguna. 

Nampak lawa kan, teringin la nak try. Pagi esoknya terus pakai, masa pakai tu "eh, apasal berangin jer muka aku ni". Pastu aku cerita kat Ida, aku pun fikir masa tu aku baru tukar pencuci muka kot. Esok-esok ok kot. Hari seterusnya pun sama, rasa berangin jugak. Terus tak sedap hati baca semula label mana la tahu aku ni tersalah beli benda lain. Baca banyak kali still tak jumpa jawapan, still sabar lagi sebab fikir muka aku ni sensitif kot. Bila hari ketiga pakai pun berangin, apa lagi cakap kat Ida "esok saya nak google pasal pencuci muka berangin ni. Asal la berangin ke muka saya ni yang masalah".  Google la aku dengan gigihnya, jumpa review ramai blogger pasal pencuci muka ni. Memang berangin. Orang lain pakai pun sama. So bukan masalah aku la kan, lega lah rasa.

Tapi serius aku pakai dah beberapa hari ni, aku still tak boleh terima kenapa pencuci muka kena berangin bagai. Menyesal pun ada tak google dulu pasal pencuci muka ni. Kalau aku tahu berangin tak nak aku beli. Tapi dah beli kan pakai je la sampai habis, nak buang sayang pulak duit aku. Ke ada yang nak?






Gambar ihsan en google
Cantik kan?
sapa-sapa tengok pun teringin nak try.
aku beli yang ni la.






Ni lagi satu jenis yang ada.
tapi aku lagi berminat yang oren tu, so aku beli oren.


Sekian!!



No comments:

Post a Comment