Monday, December 14, 2009

hujung minggu


salam semua kepada kawan2. cuti hujung minggu aku ke negeri sembilan. tercapai jugak impian nak tengok macam mana rupa homestay lonek. aku xsempat nak bagitahu sebelum pegi. sempat macam kalut sikit yela pagi aku gi lab then nak settlekan pendaftaram subjek semua. nak kemas baju lagi. tu yang sampai blog pun xbuka. macam hilang ingatan jap yang aku ni ada blog. haha. boleh pulak gitu kan. so kami gi sepuluh orang temasuk aku.

bertolak dari UTM dalam kul 8 malam. destinasi pertama adalah rumah Taufik di Felda Palong 5, Gemas. sampai kat rumah taufik lebih kurang kul 12.15 tengah malam. makan2, borak2 jap tido. esok nya nak ke istana lama seri menanti. dalam kul 12 tghari gerak ke istana seri menanti then gerak ke ulu bendul main air. memang perjalanan yang jauh la. penat tapi bermakna. lepas ke ulu bendul baru lah gerak ke homestay lonek.

kat lonek ada majlis bertunang dan majlis berendoi+cukur jambul. dapat la aku tengok macam mana orang negeri sembilan wat majlis. memang seronok. balik dari lonek singgah jap kat teratak zaaba. bergambar2 then gerak balik UTM. cukup 3 hari berhujung minggu. penat memang penat tapi seronok memang seronok. hehehe.

gambarsemua nanti aku letak next entry. belum ambik lagi. nanti aku tunjuk keluarga baru pulak. huhuhu.


No comments:

Post a Comment