Monday, December 28, 2009

kenapa???


semalam aku ada gitau yang rancangan menjadi kenyataan.
tidak aku sangka rupa-rupanya ada temanku yang tidak menyukainya.
semalam ada email aku.
cakap kenapa cuti xbalik kelantan.
kalau balik kelantan boleh jumpa family.
kenapa gi gelang patah melawat keluarga angkat.
kenapa xbalik kelantan.
susahnya kalau ada yang tidak faham kenapa.
siapa didunia ni yang xnak balik jumpa family sendiri?
kalau ada pun rasanya xramai.
ada sebab kenapa aku xbalik.
apa yang lakukan ada sebabnya.
jadi xpayah nak tanya2 kenapa.

salahkah tindakan aku??
aku perlukan pertolongan anda sahabatku: email la kat aku..
kenapa salahkah kalau aku melawat keluarga angkat ku.
yer bak sekeluarga hanya keluarga angkat.
tapi dia layan aku macam anak sendiri.
bak sekeluarga baik.
xpernah bezakan aku dengan yang lain.
kalau lah korang.
orang ternanti2 kamu kesana, telefon tanya berita selalu, adakah kamu hanya mampu berdiam diri?
xkan xnak gi jenguk dia. sedangkan dia tinggal berdekatan tempatmu.fikirkan...


kenapa tiba2 ada orang yang boleh dipanggil TEMAN boleh menyoal sebegitu.
salahkah tindakan aku??
aku gi pendas bukan ma aku xtahu. dia tahu.
aku xpernah membelakangkan ma.
sampai UTM dari gelang patah ma orang pertama aku telefon sebelum telefon bak. setahu aku, sampai saat ini ibuku masih ditempat pertama.
tiada siapa yang mampu menandingi nya.

fikirkan balik teman kata2 mu itu.
mungkin kamu tersalah bicara.

apapun maaf kerana aku membuat entry khas untuk soalan mu itu.
aku perlukan pandangan temanku yang lain.
walau apa pun jangan risau. namamu xkan kusebut kepada siapapun kecuali keluarga ku. insyaallah.

No comments:

Post a Comment