Monday, December 7, 2009

penat tapi bermakna...


aku da selamat selesai khidmat masyarakat di kampung ladang gelang patah, johor. dari 4 hingga 8hb 12 aku berkampung di kampung pendas laut. setiap hari berulang alik untuk ke program dengan menaiki bot. sangat mencabar bagi orang yang penakut macam aku. 4 hari 3 malam aku ditempatkan bersama 3 adik beradik angkat yang lain bersama sebuah keluarga yang peramah. 'bak' yang sabar menahan kerenah aku yang takut bila naik bot serta teman berborak di kala bosan, mak yang sanggup memasak untuk kami, fariel, daniel dan putra yang aku anggap seperti anak sedara ku sendiri seperti adam dan amin, yaya yang rajin menemani aku dikala memerlukan teman untuk bergurau dan berborak serta seluruh ahli keluarga En Ismail Sulaiman.

kenangan terindah aku rasakan yang aku xkan dapat dimana pun. walaupun 4 hari tapi sayang aku kepada 'bak' sekeluarga bagaikan kami telah lama bersua. bagaikan kami mempunyai ikatan persaudaraan. sungguh indah kenangan ini. walaupun penat aku rela.

banyak lagi aku nak tulis. tapi mata aku da berat sangat. aku ngantuk. nanti la aku sambung yer. citer raye haji pun aku xedit lagi. masih tersimpan di draft.. nanti aku publish satu2..


terima kasih aku ucapkan kepada bak sekeluarga.

p/s: bak=ayah

No comments:

Post a Comment