Wednesday, April 21, 2010

sahabat


salam semua. selamat pagi. masih entry auto publish..kalau nak ikutkan aku nak publish ari ni(20/4)..tapi aku rasa cam banyak lak entry ari ni...aku tunda la untuk ari ni(21/4)...
tapi isi nya tetap sama. sekadar luahan rasa seorang sahabat.

saat aku mencoret kisah ni, sebenarnya jauh disudut hati aku , aku sangat rindu kan nya. merindui seorang sahabat. seorang sahabat yang satu ketika dahulu sayang padaku. yang mengatakan betapa berbaloinya jika aku menyayanginya. tapi entah mengapa, sehingga kini aku masih mencari makna kata2 itu. dimana hasil nya diatas tindakan itu.

ketika aku mula menyayanginya aku tidak pernah mengharapkan balasan. tidak mengharapkan apa-apa janji daripadanya. tapi disitulah silapnya ketika itu, terlalu banyak yang dia janjikan untuk ku tapi hingga kini semua nya tidak ditepati. semua janji itu bagaikan dibawa angin lalu. bagaikan bercakap diangin lalu.

tapi tidak bagi aku. aku masih ingat setiap janji-janjinya. tidak mengapa aku tidak akan menuntut janji itu. cuma aku mendoakan suatu hari nanti dia bakal sedar yang aku masih menyayanginya seperti dahulu. seperti hari pertama gugurnya perasaan benci itu.

mesti ada yang tertanya-tanya...dimana istimewanya sahabatku ini... kalau anda bertanyakan itu, jawapan nya hanya satu aku tidak tahu. yang pasti soalan itulah yang berlegar2 difikiran ku dari dulu. bila dia susah aku resah bila dia sakit aku risau bila dia gembira aku gembira bila dia sedih aku sedih. begitulah aku. bagaikan seorang kembar dengannya merasakan apa yang dirasainya. tapi itulah kenyataan nya. itulah yang aku rasakan.

tapi walau apa pun yang terjadi..aku bersyukur. sekurang-kurangnya Allah memberi aku peluang untuk menjadikan dia sahabatku dan mengizinkan aku menyayanginya.


p/s: sahabat...masihkah kau ingat?????


No comments:

Post a Comment